Japonska gorčica Mizuno mikro

 

Mizuno (japonska gorčica) je listnata zelenjava iz družine kapusnic, ki po videzu spominja na rukolo s svojimi ločenimi razvejanimi listi. Tudi po okusu in uporabi spominja na rukolo, vendar ni tako ostrega okusa. Uživa se surova in kuhana. Je dekorativna zelenjava in njena uporaba je najbolj razširjena v japonski kuhinji, čeprav izvira s Kitajske. Jedi popestri kot svež dekorativni dodatek, kot sestavina solat, pa tudi v juhah in praženih jedeh. Če želite dodati svojim jedem eksotični pridih na izjemno preprost način, je mizuna zagotovo dobra izbira. Primešajte jo jedem (rižote, juhe, testenine, solate, sendviči, omlete ...) ali jih z njo okrasite in uživajte v pestrosti novih okusov. Iz mizune lahko pripravite tudi pesto in jo tako ohranite za daljši čas.

Mizuno tudi krepi imunski sistem, saj vsebuje veliko vitamina C, pa tudi A in K, folne kisline, železa in antioksidantov (glukozinolatov).

Mikrozelenje lahko uporabite praktično pri katerikoli jedi:
- v sendvičih
- na narezkih ali kot posteljica
- k testeninam, rižotam in pizzi
- v solatah
- za dekoracijo

Znanstvene raziskave dokazujejo, da so te male rastlinice, ki se jedo velike le nekaj centimetrov, prava Superhrana nabita z antioksidanti in drugimi hranili, ki spodbujajo zdravje. Dejstva:

Prehransko Dejstvo 1: Mikrozelenje zagotavlja večjo hranljivost od zrele zelenjave

Študija iz leta 2010 objavljena v Journal of American Society poropa, da kalčki solate stari 7 dni vsebujejo najvišje vrednosti antioksidantov in najvišjo koncetracijo fenolnih spojin v primerjavi z zrelo rastlino. Nekaj let kasneje je skupina znanstvenikov iz Univerze Maryland in ameriškega ministrstva za kmetijstvo analizirala sestavo hranil 25 komercialno dostopnih sort Mikrozelenja. Ugotovili so, da imajo prvi klični listi precej višjo prehransko gostoto kot zrele rastline.

Prehransko Dejstvo 2: Vitamin C je v Mikrozelenju izjemno obilen

Mladi užitne sadike so odličen vir vitamina C, ki je antioksidant in pomaga zaščititi telo pred škodljivimi učinki prostih radikalov. Študija navaja, da celo tiste sorte mikrozelenja, ki imajo najnižjo vsebnost vitamina C, še vedno vsebujejo 20 miligramov vitamina C na 100 gramov - to je skoraj dvakrat toliko vitamina C kot ga najdemo v paradižnikih! Mikro rdeče zelje je imel med vzorci najvišjo raven vitamina C med testiranimi sortami, 147 miligramov C vitamina - ali 245% dnevne vrednosti. Za primerjavo, enako velika porcija zrelega surovega rdečega zelja vsebuje 57 miligramov vitamina C.

Prehransko Dejstvo 3: Mikrozelenje je nabito z z beta karotenom

Karotenoidi, kot je beta karoten zmanjšujejo tveganje za bolezni, zlasti nekaterih vrst raka in očesne bolezni. Korenje je znano po veliki vsebnosti betakarotena kar velja tudi za mikrozelenje. Vsebuje še več beta karotena kot korenje: 12 miligramov na 100 gramov v primerjavi z 8 miligrami kuhanega korenja. Vsebuje tudi drugi karotenoide, kot sta lutein in zeaksantin.

Prehransko Dejstvo 4: Mikrozelenje je dober vir vitamina E

Vsebnost alfa-tokoferolov in gama-tokoferolov sta združena v razponu od 7,9 do 126,8 miligramov na 100 gramov. Daikon redkev ima najvišjo vrednost. Za odrasle je priporočeni dnevni vnos vitamina E 15 miligramov alfa-tokoferola, kar pomeni, da že mala količin Daikon redkve pokriva dnevne potrebe po tem pomembnem vitaminu.

Prehransko Dejstvo 5: Mikrozelenje v malih količinah vsebuje vitamin K

Ko je mikrozelenje izpostavljeno svetlobi začne proizvajati velike količine vitamina K. Vitamin K spodbuja normalno strjevanje krvi in preprečuje prekomerne modrice. Vitamin K prav tako igra pomembno vlogo pri ohranjanju močnih in zdravih kosti.

Obstajajo izrazite razlike koncentracije vitamina K med različnim mikrozelenjem, z vrednostmi od 0,6 do 4,1 mikrogramov na gram.

Kako jesti Mikrozelenje, da bi najbolj izkoristili njihovo hranljivost?

Potrebno jih je jesti takoj po žetvi. Mikrozelenje, kot večina drugega zelenja, po žetvi začne hitro izgubljati svojo hranilno vrednost.